top of page
AdobeStock_303544313.jpeg

Att designa en mätplan

Detaljer

Pris:

Nivå:

959 kr

Format:

1 - Lägger grunden

Digital, inspelad

Språk:

Längd:

Diplom:

2.png

Svenska

1 h

Ja

När vi tagit fram vår Theory of Change är nästa steg att välja ut vad vi ska mäta och hur. Många verksamheter brottas med att de mäter för många saker, fel saker (som inte används till något), eller saker som driver fram en oönskad kultur eller ett oönskat beteende i organisationen. I andra organisationer så står man i begrepp att påbörja sin mätning, och vill ta sig an den på ett systematiskt och genomtänkt sätt.

 

I denna crash course ger vi steg för steg vägledning i att skapa en mätplan som har en tydlig och relevant koppling till verksamhetens förändringsteori. I kursen behandlar vi bland annat:

 

  • Hur man beslutar om vilka prestationer (outputs) och utfall (outcomes) som är relevanta att mäta

  • Hur man formulerar indikatorer för de valda prestationerna och utfallen

  • Vad som är skillnaden mellan utgångsvärde (baseline) och målvärde (target)

 

Vi berör även hur man bör (och inte bör) använda mätningen för att motivera och styra sina medarbetare. Efter kursen får du en mall som du direkt kan använda för att skapa din mätplan, samt flera exempel för att komma igång med en flygande start. Kursen riktar sig till dig som vill systematisera er mätning, oavsett sektor.

 

Tidigare deltagare om kursen:

 

Gav mycket inspiration och konkret how To's. Det var motiverande att få med sig en målbild efter dagen.

- Deltagare hösten 2021

 

Jag tycker det var väldigt pedagogiskt förklarat, tydliga bilder och kartor över hur arbetet kan struktureras. Det inspirerade och jag började tänka på hur det skulle kunna appliceras på verksamheten.

- Deltagare hösten 2021

Boka din Kurs

Tack för din anmälan!

Vanliga frågor

bottom of page